środa, 18 stycznia 2012

Bawią i uczą - Uczą i bawią

To jest obraz przyjaźni naszych ulubieńców :)

Mamy swoje ulubione pluszaki i nie tylko...
wracamy do nich po latach, a bywają miejsca,
które poprzypominają nam  dzieciństwo 
 
Czy warto do nich wracać? 
może jednak powinniśmy przekazać innym to, o czym pamiętamy:
zaprezentować naszym dzieciom, przypomnieć dorosłym - atmosferę tamtych lat 
 
Może warto:
pokazać, porównać  - z obecnymi fascynacjami i kolekcjami młodych ludzi

Wyszukujemy miejsca związane z zabawami dla dzieci, formami i metodami edukacji, które uczą i bawią - wskazują innowacyjne metody pracy z dziećmi. 
 
Przykłady stron www:

Miejsce spotkań dorosłych i dzieci
www.kultowedobranocki.pl
Europejskie Centrum Bajki
http://www.stolica-bajek.pl/centrum-bajki.php
Centrum Nauki Kopernik 
http://www.kopernik.org.pl/
 
Zadanie 1:
Każdy  uczestnik wyszukuje trzy miejsca w sieci, które są warte polecenia do wykorzystania  w edukacji, dla uczniów i nauczycieli.
Wybrane i polecane przez nas innym strony, należy przesłać w liście na wcześniej podany w e-mailu adres bloga.

Zadanie 2:
  W ciągu najbliższych 2 dni  proszę zrobić przykład  jednej tablicy tematycznej
w PINTEREST
( wg instrukcji w materiałach drukowanych) 
- 1 tablica związanej z własnym przedmiotem zawierającej  5 zebranych stron na temat z zbioru dostępnego na stronie Pinterestu oraz własnych propozycji wybrany do  tematu
- tablicę należy  zrobić na własnym koncie założonym na stronie: pinterest.com/
( konto może być założone dowolnie)
 Adres  www stworzonej przez siebie tablicy  należy przesłać w liście na wcześniej podany w e-mailu adres bloga.
 
Zadanie 3:
  W ciągu najbliższych 2 dni  proszę zrobić przykład  szybkiej publikacji  czyli ulotki

w sieci z wykorzystaniem aplikacji SMORE ( wg instrukcji w materiałach drukowanych) 
- ulotka dotycząca zakresu wykorzystania Innych tekstów kultury
w projektach realizowanych w zakresie przedmiotów humanistycznych:

  • teatralne i filmowe adaptacje lektur ( język polski), 
  • powstanie warszawskie w sztuce i pamięci ( historia i WOS),
  • nieznane zasoby kultury w wydawnictwach cyfrowych i w sieci ( biblioteki)
  • język i obraz  - elementy dialogu kultur ( szuka i nauka o kulturze)
  • wędrówka po Londynie z Paddingtonem ( nauczanie początkowe) 

Stworzona ulotka powinna być projektem korespondującym z własnym przedmiotem zawierającej  minimum 5 zebranych grafik  powiązanych z tekstem. 
 
Uwaga:
Przed zaprojektowaniem plakatu/ulotki opracuj plan działania, treść, grafiki.
Po wyborze odpowiedniego szablonu  wystarczy kilka kroków:
  • Wybierz z listy tematów – sprawdź ich podgląd
  • Opracuj potrzebne treści
  • Przygotuj grafiki
Ulotkę należy  zrobić na własnym koncie założonym na stronie: www.smore.com
( konto może być założone dowolnie)
 Adres  www stworzonej przez siebie tablicy należy przesłać mailem na wcześniej podany adres bloga.

Zadanie na  zajęcia stacjonarne:
Przygotowanie przed zajęciami scenariusza roboczego  i materiałów dokumentalnych przydatnych do realizacji reportażu w ramach zajęć pozalekcyjnych z uczniami.
Przykład:
Uczniowie pod opieką nauczyciela mogą przygotować  materiały dotyczące dziedzictwa kulturowego i/lub innych tematów, do reportażu o:
wydarzeniach, osobach, miejscach, które są im bliskie, intrygujące, ciekawe.
Inspiracją mogą być zwykłe zdarzenia życia codziennego lub niezwykła sytuacja lub historia:
  • opowieść o losach mieszkańców najbliższego środowiska,
  • historyczny obiekt w miejscu zamieszkania uczniów,
  • przedmiot należący do znanego pisarza, sportowca
  • relacja z ciekawych zajęć lub projektu edukacyjnego/społecznego
  Propozycje alternatywne - pomocne do tematów:
1. Fotoreportaż z krótkim opisem i dźwiękiem 
   „Cud nad Wisłą”
Historia, wiedza o kulturze
2. Nagrania dźwiękowe ( podcast) fragmentu literackiego lub źródła historycznego  ( do wybranego obrazu - grafiki-fotografii)
  „Literatura i dźwięk w kulturze współczesnych mediów”
Język polski, biblioteka
3. Film ze zdjęć z komentarzem tekstowym lub dźwiękowym
     „Piknik rodzinny – gry z dzieciństwa rodziców”
 Nauczanie początkowe

  UWAGA:
na zajęciach będziemy korzystać z programu  Audacity, przy nagrywania dźwięku i zdjęć przyniesionych przez uczestników na nośnikach cyfrowych np USB lub przesłanych z własnych zasobów.
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz