To jest obraz przyjaźni naszych ulubieńców :)
- Mamy swoje ulubione pluszaki i nie tylko...
- wracamy do nich po latach, a bywają miejsca,
które poprzypominają nam dzieciństwo - Czy warto do nich wracać?
- może jednak powinniśmy przekazać innym to, o czym pamiętamy:
- zaprezentować naszym dzieciom, przypomnieć dorosłym - atmosferę tamtych lat
- Może warto:
- pokazać, porównać - z obecnymi fascynacjami i kolekcjami młodych ludzi
- Wyszukujemy miejsca związane z zabawami dla dzieci, formami i metodami edukacji, które uczą i bawią - wskazują innowacyjne metody pracy z dziećmi.
- Przykłady stron www:
- Miejsce spotkań dorosłych i dzieci
- www.kultowedobranocki.pl
- Europejskie Centrum Bajki
- http://www.stolica-bajek.pl/centrum-bajki.php
- Centrum Nauki Kopernik
- http://www.kopernik.org.pl/
- Zadanie 1:
Każdy uczestnik wyszukuje trzy miejsca w sieci, które są warte polecenia do wykorzystania w edukacji, dla uczniów i nauczycieli. - Wybrane i polecane przez nas innym strony, należy przesłać w liście na wcześniej podany w e-mailu adres bloga.
- Zadanie 2:
W ciągu najbliższych 2 dni proszę zrobić przykład jednej tablicy tematycznej
w PINTEREST
( wg instrukcji w materiałach drukowanych) - - 1 tablica związanej z własnym przedmiotem zawierającej 5 zebranych stron na temat z zbioru dostępnego na stronie Pinterestu oraz własnych propozycji wybrany do tematu
- - tablicę należy zrobić na własnym koncie założonym na stronie: pinterest.com/
( konto może być założone dowolnie) - Adres www stworzonej przez siebie tablicy należy przesłać w liście na wcześniej podany w e-mailu adres bloga.
- Zadanie 3:
W ciągu najbliższych 2 dni proszę zrobić przykład szybkiej publikacji czyli ulotki
w sieci z wykorzystaniem aplikacji SMORE ( wg instrukcji w materiałach drukowanych) - - ulotka dotycząca zakresu wykorzystania Innych tekstów kultury
w projektach realizowanych w zakresie przedmiotów humanistycznych: - teatralne i filmowe adaptacje lektur ( język polski),
- powstanie warszawskie w sztuce i pamięci ( historia i WOS),
- nieznane zasoby kultury w wydawnictwach cyfrowych i w sieci ( biblioteki)
- język i obraz - elementy dialogu kultur ( szuka i nauka o kulturze)
- wędrówka po Londynie z Paddingtonem ( nauczanie początkowe)
- Stworzona ulotka powinna być projektem korespondującym z własnym przedmiotem zawierającej minimum 5 zebranych grafik powiązanych z tekstem.
- Uwaga:
-
Przed zaprojektowaniem plakatu/ulotki opracuj plan działania, treść, grafiki.
Po wyborze odpowiedniego szablonu wystarczy kilka kroków:
- Wybierz z listy tematów – sprawdź ich podgląd
- Opracuj potrzebne treści
- Przygotuj grafiki
- Ulotkę należy zrobić na własnym koncie założonym na stronie: www.smore.com
( konto może być założone dowolnie) - Adres www stworzonej przez siebie tablicy należy przesłać mailem na wcześniej podany adres bloga.
-
Zadanie na zajęcia stacjonarne:Przygotowanie przed zajęciami scenariusza roboczego i materiałów dokumentalnych przydatnych do realizacji reportażu w ramach zajęć pozalekcyjnych z uczniami.Przykład:Uczniowie pod opieką nauczyciela mogą przygotować materiały dotyczące dziedzictwa kulturowego i/lub innych tematów, do reportażu o:wydarzeniach, osobach, miejscach, które są im bliskie, intrygujące, ciekawe.Inspiracją mogą być zwykłe zdarzenia życia codziennego lub niezwykła sytuacja lub historia:
- opowieść o losach mieszkańców najbliższego środowiska,
- historyczny obiekt w miejscu zamieszkania uczniów,
- przedmiot należący do znanego pisarza, sportowca
- relacja z ciekawych zajęć lub projektu edukacyjnego/społecznego
1. Fotoreportaż
z krótkim opisem i dźwiękiem
„Cud nad Wisłą”
Historia, wiedza
o kulturze„Cud nad Wisłą”
-
2. Nagrania dźwiękowe ( podcast) fragmentu literackiego lub źródła historycznego ( do wybranego obrazu - grafiki-fotografii)
-
„Literatura i dźwięk w kulturze współczesnych mediów”Język polski, biblioteka3. Film ze zdjęć z komentarzem tekstowym lub dźwiękowym
-
„Piknik rodzinny – gry z dzieciństwa rodziców”Nauczanie początkoweUWAGA:na zajęciach będziemy korzystać z programu Audacity, przy nagrywania dźwięku i zdjęć przyniesionych przez uczestników na nośnikach cyfrowych np USB lub przesłanych z własnych zasobów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz