środa, 18 stycznia 2012

Powitanie i informacja o szkoleniu

Widzimy, rozumiemy, tworzymy -  filmy edukacyjne z wykorzystaniem aplikacji Web 2.0


  wszystkich uczestników szkolenia dotyczącego twórczego rozumienia edukacji
  w   cyfrowej szkole - życzę wiele  pomysłów  i radości z tworzenia własnych

  pomocy dydaktycznych

Widzimy, rozumiemy, tworzymy -
filmy edukacyjne z wykorzystaniem aplikacji

Spotkanie 1
1     Zachęcenie do pracy w chmurze - tworzenia wspólnego miejsca pracy ucznia i nauczyciela
(platformy edukacyjne).
-        Omówienie przykładowych aplikacji: Blogger, Edmodo, GoogleDocs, Zoho -  społecznościowa platforma edukacyjna, jako narzędzie komunikacji  i  wspólnej pracy w chmurze z uczniem

         Nowe metody i formy pracy z uczniem – znaczenie korzystania z aplikacji i portali wspomagających tworzenie filmu edukacyjnego.
-        Metody pracy w chmurze: znane i nieznane aplikacje online i ich zastosowanie
w pracy szkoły (prezentacja W stronę nauczania mobilnego )

3.       Tworzenie krótkiego przykładu instruktażu filmowego oraz  jego publikacja w serwisie edukacyjnym w sieci.
-        Screencast-o-matic – stworzenie screenu/instrukcji  filmu edukacyjnego w realizacji przedmiotu/ zajęć pozalekcyjnych (zapis na komputerze)
 Zadania do wykonania:
1)      Przesyłanie postów z załącznikami na platformę stworzona na blogu/stronie szkolenia
2)      Stworzenie  filmu instruktażowego w Screencast-o-matic na wybrany temat np. Tworzenie i montaż  filmu z wykorzystaniem programu Windows Live Movie Maker ( krótkie ujęcie)
3)      Stworzenie krótkiego przykładu nagrania audio na temat ostatnio omawiany ( w celu utrwalenia) lub planowany w najbliższym czasie z wykorzystaniem programu Audacity
4)      Opracowanie scenariusza filmu edukacyjnego z wykorzystaniem wybranego programu wspomagającego tworzenie filmu edukacyjnego (Screencastomatic, Windows Live Movie Maker)

4.       Poznanie możliwości tworzenia komunikatów medialnych z wykorzystaniem  fotografii i filmu.
-        Wprowadzenie do zasad  wykorzystania wybranych darmowych programów 
i aplikacji ( do wyboru: Audacity, MovieMaker, YouTube)

Zajęcia online

5.       Nagranie i udostępnienie materiału dźwiękowego i/lub filmowego (wideocastu lub filmu) w sieci – z wykorzystaniem darmowych programów i aplikacji już poznanych
(Audacity, MovieMaker, YouTube) i  Scrreencatomatic.
Zadania  online:
-        Opracowanie scenariusza, realizacja tematu  i wybór ujęć filmowych  i fotografii oraz montaż i zapis filmu edukacyjnego stworzonego dla uczniów lub z uczniami
-        Zapis na komputerze i publikacja filmu na You Tube ( w przypadku braku  własnego konta stworzenie go w oparciu o adres Gmailowy)
-        Przesłanie na bloga/ stronę szkolenia linku do filmu z opisem i komentarzem  J
1)      Temat filmu –  forma zastosowanie w takcie zajęć
2)      Dla jakiej grupy wiekowej jest przeznaczony  materiał filmowy
3)      Krótko opisać planowane cele edukacyjne

Spotkanie 2
6.       Podstawowe narzędzia służące budowaniu filmu edukacyjnego i wizualizacji treści.
-        Narzędzie wspomagające tworzenie filmów: Screencast-o-matic, Windows Live Movie Maker, Audacity, Educreaions, Zimmer Twins i inne

7.       Nabycie umiejętności projektowania, tworzenia i publikacji przekazów medialnych w sieci.
-        Poznanie etapów projektowania i tworzenia filmu  „Od scenariusza do publikacji”

Zadania do wykonania:
 
1)      Stworzenie krótkiej animacji filmowej w Zimmer Twins na wybrany temat zgodny z realizowanym przedmiotem lub zajęciami pozalekcyjnymi.
 Opis działań:
-        Stworzenie kont na platformie Zimmer Twins.
-        Przygotowanie tematu projektu i tekstu  tematu realizowanego z  uczniami.
-        Dodanie kolejnych szablonów zachowań i akcji danego w  aplikacji i komentarza tekstowego.
-        Zapisanie stworzonego filmu i wysłanie linku na bloga/stronę szkolenia

2)      Przygotowanie  wprowadzenia do wybranego tematu dla uczniów: „ Wybrane z przeszłości”, „Bezpieczeństwo w sieci”, „Zasoby kultury w sieci”, „Nasza planeta-nasze zdrowie” w aplikacji Educreations
 Opis działań:
-        Stworzenie kont na platformie Educreations.
-        Przygotowanie grafiki i tekstu tematu przeznaczonego dla uczniów w Power Point.
-        Dodanie grafiki i nagranie komentarza/wykładu na żywo z aktywnym piórem, zaznaczania ważnych elementów tematu.
                  -      Wysłanie komentarza lub polecenia dla uczniów.



 Technologie informacyjno-komunikacyjne w nauczaniu
przedmiotów humanistycznych

Witamy

wszystkich uczestników szkolenia i życzymy  wiele  pomysłów  i radości z tworzenia własnych dróg rozwoju oraz wspierania zajęć dydaktycznych efektami pracy  w grupie z wykorzystaniem narzędzi Web 2.0
oraz zastosowaniu ich w blogu jako platformie komunikacji i edukacji w praktyce.
                                                                                               Powodzenia 

Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych – modułów

Tytuł modułu 1: Kreatywna wyprawa po wiedzę. Szukamy i tworzymy.
Opis treści
• Teksty kultury i źródła historyczne w cyfrowym świecie. Poznanie zasad efektywnego wyszukiwania informacji.
• Zasoby Internetu wspierające pracę nauczyciela: archiwa cyfrowe, biblioteki cyfrowe, serwisy i blogi tematyczne, Otwarte Zasoby Edukacyjne.
• Przygotowanie do publikacji: selekcjonowanie, porządkowanie i zarządzanie informacją w celu jej gromadzenia i udostępniania innym użytkownikom - serwis do wyszukiwania, gromadzenia – (Pinterest) i prezentowania informacji (SnackTools)
Środki dydaktyczne
• Przykładowe pomoce dydaktyczne: Ninateka, E-Multipoetry.
• Przykładowe aplikacje internetowe: Pinterest, SnackTools

Tytuł modułu 2: Współtworzenie przekazów medialnych z wykorzystaniem narzędzi WEB 2.0
Opis treści
• Współtworzenie blogu - tworzenie postów i komentarzy na blogu: przykłady zastosowania narzędzia w pracy z uczniem (Blogger).
• Wykorzystanie programów użytkowych oraz aplikacji online do tworzenia i/lub publikowania dokumentów tworzonych w projektach (Smore, Pictochart).
Charakterystyka materiałów
• Materiały instruktażowe w postaci drukowanej, przedstawiające w przystępny sposób tematykę prezentowaną na zajęciach.
• Prezentacje multimedialne przedstawiane w trakcie szkolenia.
Środki dydaktyczne
• Przykładowe pomoce dydaktyczne, prezentacje: YouTube, przykładowe przedmiotowe strony edukacyjne w internecie.
• Przykładowe aplikacje internetowe: Smore, Pictochart, Blogger.

Tytuł modułu 3: Wizualizacja treści. Reportaż multimedialny i inne publikacje w sieci.
Opis treści
• Przygotowanie elektronicznych wizualizacji treści – linie czasu – Dipity.
• Przygotowanie multimedialnej prezentacji w sieci – Prezi.
• Nagranie i udostępnienie nagrania dźwiękowego – fragmentu źródła historycznego lub tekstu literackiego w sieci – Audacity.
• Wykorzystanie przygotowanych wizualizacji w reportażu multimedialnym.
Środki dydaktyczne
• Strony internetowe zawierające interaktywne materiały przydatne w nauczaniu.
• Aplikacje internetowe wspomagające prezentacje i wizualizacje (Dipity), (Prezi).
• Internetowe i instalowalne aplikacje do wykorzystania: SnackTools, Audacity.


1 komentarz:

  1. To tu jest miejsce na wpisywanie komentarza. Po wpisaniu podpisz się imieniem, dziękujemy
    IR-EPN

    OdpowiedzUsuń