Reportaż na temat ... ale jaki
Przygotowanie przed zajęciami scenariusza roboczego i materiałów dokumentalnych przydatnych do realizacji reportażu w ramach zajęć pozalekcyjnych z uczniami.
Przykład:
Uczniowie pod opieką nauczyciela mogą przygotować materiały dotyczące dziedzictwa kulturowego, bieżących wydarzeń, akcji edukacyjnych-społecznych i/lub innych tematów, do reportażu np.:
wydarzeniach, osobach, miejscach, które są im bliskie, intrygujące, ciekawe, absorbujące o których warto opowiedzieć innym.
wydarzeniach, osobach, miejscach, które są im bliskie, intrygujące, ciekawe, absorbujące o których warto opowiedzieć innym.
Inspiracją mogą być zwykłe zdarzenia życia codziennego lub niezwykła sytuacja, czy historia:
opowieść o losach mieszkańców najbliższego środowiska, historyczny obiekt w miejscu zamieszkania uczniów, przedmiot należący do znanego pisarza, sportowca, relacja z ciekawych zajęć lub projektu edukacyjnego/społecznego
opowieść o losach mieszkańców najbliższego środowiska, historyczny obiekt w miejscu zamieszkania uczniów, przedmiot należący do znanego pisarza, sportowca, relacja z ciekawych zajęć lub projektu edukacyjnego/społecznego
Propozycje alternatywne - pomocne do tematów:
1. Fotoreportaż z krótkim opisem i dźwiękiem
„Cud nad Wisłą”
Historia, wiedza o kulturze.
2. Nagrania dźwiękowe ( podcast) fragmentu literackiego lub źródła historycznego ( do wybranego obrazu - grafiki-fotografii) „Literatura i dźwięk w kulturze współczesnych mediów” Język polski, biblioteka
2. Nagrania dźwiękowe ( podcast) fragmentu literackiego lub źródła historycznego ( do wybranego obrazu - grafiki-fotografii) „Literatura i dźwięk w kulturze współczesnych mediów” Język polski, biblioteka
3. Film ze zdjęć z komentarzem tekstowym lub dźwiękowym
„Piknik rodzinny – gry z dzieciństwa rodziców”
Nauczanie początkowe
UWAGA: na zajęciach będziemy korzystać z programu Audacity, przy nagrywania dźwięku i zdjęć przyniesionych przez uczestników na nośnikach cyfrowych np USB lub przesłanych z własnych zasobów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz